Zakládáme eshop – pronájem eshopu

Opět tu jsme s dalším článkem pro vytvoření eshopu, nyní na pronajatém řešení od firem.

Hned v úvodu řeknu že zde nebudu rozepisovat řešení firem, jaké nabízejí řešení a různé balíčky a varianty ale rozepíšu jaké jsou hlavní výhody a nevýhody těchto eshopů.

Pokud jste si prošli už většinu eshopů a žádný nevyhovoval, například jak jsme psal o Prestashop, Magento, Opencart, Oxid, nebo další Virutemart či Zencart bude nutné se podívat po hostovaném řešení. Pro výběr z těchto eshopů se uživatel rozhodne z několika hledisek a to jsou zejména složitost instalace open source, nebo už raději přicházíte k hotovému řešení včetně mnoha šablon které u eshopů open source chybí. Pokud začíná je to pravděpodobně ta možnost jednoduchosti mít první eshop bez nutnosti cokoliv umět s nastavováním, řešením hostingu, nebo se jen vypořádat s instalací. Pokud ovšem nejste v provozování eshopů žádný nováček, přechodem na pronájem znamená více možností, kvalitnější podporu od provozovatele.

I když osobně nejsem v žádném případně zastáncem pronájmu, vždy doporučuji si projít eshopy zdarma a pokud nevyhovují, poohlédnout se po řešení firem které nabízejí.

Výběr je ale tak široký a pestrý že je potřeba si udělat čas a vše si promyslet a rozepsat. Firmy nabízejí většinou více balíčků řešení různých cenových hladin které mají buď omezené funkce, nebo jsou na určitý počet produktů. Už ve výběru by jste měli mít přehled od tom, co daný eshop má splňovat. Je velmi drahé zjistit později že eshop nevyhovuje a přecházet jinam. To samé ovšem platí i u eshopů open source.

Co je základ:

  • Mít představu kolik produktů budete prodávat + si dát rezervu
  • Eshop musí mít široké možnosti úpravy produktů
  • Kvalitní seo nastavení jak u produktů tak stránek
  • Různé motivační akce pro zákazníky
  • Rychlá odezva eshopu (eshopy jsou na hostingu společnosti)
  • Jaké máte možnosti úprav v budoucnu
  • Kolik si firmy účtují za hodinu práce při potřebě úprav
  • Možnosti šablon – pouze jejich nebo využití i vlastních
  • Kvalitní a ochotná, rychlá podpora
  • Eshop musí jednoduše „sedět“ co se týče ovládání

 

Výhody:

  1. Rychlý eshop bez žádných znalostí nastavování
  2. Výběr z mnoha šablon už od začátku
  3. Pravidelně aktualizované eshopy
  4. Stále nové pluginy (funkce) eshopů
  5. Žádné starosti s hostingem
  6. V případě problémů podpora
  7. Různé balíčky a varianty eshopů – různé ceny
  8. Možnost eshop odkoupit místo měsíčních plateb (ne každá firma to dovoluje)
  9. Většinou kvalitní odezva eshopů
  10. Nemusíte řešit zálohy eshopu

 

 Nevýhody u eshopů

  1. Nemáte nad eshopem kontrolu
  2. Ne vždy lze eshop libovolně upravovat
  3. Vysoké ceny pronájmů
  4. Drahé úpravy programátorů firem
  5. Žádný přístup k souborům na FTP
  6. V případě potřeby většinou pomalá reakce podpory
  7. Vše je nutné řešit na míru
  8. Nejsou dostupné hotové řešení pluginů jako u open source
  9. Omezené funkce u základních variant eshopu

 

Vše si u vybraných společností projděte. Dnes je běžné si eshop na 30 dní vyzkoušet zcela zdarma a bez závazků. Bude vytvořen eshop na subdoméně který je plnohodnotnou kopií ostré verze a obsahuje vše co eshop nabízí. Můžete si tak vše v klidu projít, časem přijdete na různé věci které u eshopu budete vyžadovat. Ptejte se podpory co vás zajímá, kolik by to stálo, jaké máte možností, od toho tam jsou. Jsou to vaše peníze tak se pořádně dopředu informujte.

Viz minulý díl : open source

První díl: zakládáme eshop