Produkt prodává sám

Možná jste už slyšeli o názorech že když je dobrý produkt, ten se prodává zcela sám. Je tak dobrý že si o něm lidé řeknou sami, ten zájem je tak velký že není potřeba se starat o marketing a propagaci protože to vše obstará samotný produkt.

Bohužel toto ale není pravda. Pokud chcete aby se výrobek/ produkt či služba dobře prodávala, je potřeba to vykřičet do světa a oslovit masovou řadu lidí kteří mohou být potencionálními zákazníky.
Jak to ale, že existuje přesto produkt o kterém si lidé sami povídají, sami si ho doporučují protože je tak dobrý aniž by potřeboval reklamu?

Toto je ovšem opět začátek marketingu, který byl potřeba pro rozjezd kampaně mezi zákazníky. Vždy je nutné chceme li prodávat produkt a nabízet ho dále, šířit mezi lidmi rozjet kampaň. Po uplynutí doby se to stále více dostává do povědomí lidí. A začíná šíření.

Nejčastěji používané kroky pro masovou kampaň se používají virální reklama která se šíří například po sociálních sítích s nízkými počátečními náklady. Lidé si o tom povídají, sdílejí mezi sebou a doporučují si ji navzájem. Služba nebo výrobek musí být nápomocný, praktický, vtipný aby zaujal.

Druhou možností jak nabízet produkt pro širokou masu lidí je motivace výdělku s určitým procentem z prodeje. Takové praktice se říká affiliate marketing. Způsob je zcela jednoduchý. Stačí se zapojit do affiliate programu společnosti a nabízet, sdílet, šířit produkt pod svým ID který zařadí váš výdělek pod vás. Náklady na rozjetí také nejsou nijak vysoké.

Ovšem ne vše je tak jednoduché jak je zde popisováno. Rozjet kampaň dá v počátku dost práce. Záleží i na mnoho okolnostech, jako komplikovanost samotného affiliate programu který se může prodražit a jeho vývoj bude stát hromadu peněz.