Buďte kreativní – sledujte ostatní

Kreativita je velmi důležitá jak v osobním životě tak i v oblasti podnikání. Být kreativní znamená vynikat svými dovednosti nad ostatními a dokázat vytěžit vždy maximum z dané situace. Ovšem na kreativitu je potřeba být otevřený novým nápadům, podat se aktuálnímu dění.

Ovšem jak začít a uplatnit kreativitu v byznysu? Dnes je bohužel doba, kdy musíte ukázat něco více, než jen dovednost kterou momentálně děláte. V podnikání je to se stále zdokonalovat a tvořit nové způsoby propagace. Nikdy nebudete úspěšní pokud se neodlišíte od davu aby si vás zákazník zapamatoval. Proč si také pamatovat nějaký eshop například, když je stejný jako dalších 100. Pro zákazníka je to prostě jen další eshop v řadě a pokud nejste jiní, originální, nápadití, kreativní na zákazníky, tak vás přehlédnou. Nikdy si člověk nebude pamatovat 50x stejnou věc. V hlavě mu utkví pouze něco nového, něco neotřepaného a neokoukaného co ještě před tím neviděl, nebo viděl ale vaše je lepší!

Zaměříme se například na zmiňovaný eshop. To že máme dnes desítky možností si vytvořit eshop se dnes nebudete v tomto článku zabývat. Tomu věnuji jiný článek jindy. Dejte tedy tomu že eshop máme, ale teď přichází to nejdůležitější a to šablona, která dá tvář celému shopu. Proto při výběru buďte velmi pečlivý a dbejte na to, ať nepřicházíte s dalším řadovým obchodem. To je jistá sebevražda. Velmi důležité je sledovat práce grafiků, koukat po placených nabízených šablonách, aby jste trochu načerpali inspiraci pro kreativitu.

Tři možnosti.

  • Koupit si již hotovou šablonu – nejjednodušší cesta která ovšem znamená že tato šablona bude i někde jinde,   protože kolikrát si ji lidé koupí, tolikrát bude použita. Nebudete tedy jediní kdo ji vlastní.
  • Koupit a upravit – velmi vhodná možnost, protože i když se vám líbí, něco by jste stejně pozměnili a upravili tak dle svého. Může jít o předělání celého rozsahu, od barev až po uspořádání.
  • Na míru – zde máte jedinečnou šanci být ojedinělí. Eshop bude vytvořen, nakódován podle grafické předlohy která je unikátní. Přicházíte na trh prodeje s novým vzhledem.
  • Ovšem ne vždy je to tak jednoduché. Je důležité pokud nezvládáte grafické práce a nemáte pro to cit, někoho najmout. Grafik by měl přesně vědět o jaký eshop se bude jednat aby tomu přizpůsobil vzhled. Je velmi důležité vědět, o jakou cílovou skupinu se bude jednat.

Vždy se snažte aby eshop odrážel produkty které tam budete prodávat. Velmi často se setkávám s weby, nebo eshopy které jsou tvořeny horkou jehlou.

  • šablona je zdarma, je zcela univerzální a může ji mít dalších x tisíc lidí
  • úprava zdarma šablony od lidí kteří nevědí co dělají a plácají páté před deváté
  • směs několika šablon do jedné – kus tohoto, část toho, něco tady a tady

 

To je nejčastěji řešený problém. Poté lidé ptají na kritiku stránek nebo eshopu a jediné co bohužel dostanou za názor, je negativní odpověď. Směs nesourodých prvků není originální. To že to je někde hezké a zapadne to tam, neznamená že to bude dobře vypadat i na vaší stránce.

Proto vždy se inspirujte od lepších a sledujte jiné weby, zamyslete se proč se vám to líbí. Je web či eshop přehledný okamžitě co jste ho prvně navštívili? Tak přemýšleje proč. Jde o dodržení pár barev, velmi jednoduchého vzhledu, šikovného poskládání bloků a správnou hierarchii.

 

Jak si dělat poznámky si můžete přečíst zde. Vše si zapisujte.